Zer da Europako Kontu Auzitegia? Zer egiten du EKAk?

Europako Kontuen Auzitegiak (EKA) Luxenburgon egoitza duena, Ekonomia Erkidegoko organo gisa sortu zen Europar Batasuna 1975eko uztailaren 22ko Bruselako Ituna deiturikoaren bidez ( Egunkari Ofiziala L 359, 12.31.1977, indarrean dagoen 1977ko 1.7.az geroztik). Konstituzio-erreforma sakona dela eta Maastrichteko Itunean egina (Batasuneko Itunaren G.6 artikulua) Europar Batasuna 1992ko otsailaren 7an, aldizkaria Ofiziala C 191, 29.07.1992tik, indarrean zegoen urtarrilaren 1.11tik aurrera), aurkeztu zen Europar Batasuneko (EB) erakunde-kategoria [1] .
Gaur egungo 13.1 TUE artikulua Lisboako Itunaren ondoren ( Aldizkari Ofiziala C 306 C176ko 17.12.2009, indarrean zegoen 1.12.2009tik) Batasuneko zazpi erakundeen artean aipatzen da. Hala ere, kokatzen da
bigarren hegazkina Europako Banku Zentralaren ondoan, 13.2 artikuluko TUEtik osaerari, funtzioei eta eskumenari buruzko xedapen espezifikoak bidaltzen ditu bien funtzioak Europar Batasuneko Funtzionamenduari buruzko Itunaren arabera. aurrera sorrera, EKAk bere erantzukizun nagusia hartu du Europako politika publikoen finantza kudeaketa egokiaren gainbegiratzea. Hala, EBko “finantza kontzientzia” gisa ikusten du bere burua.

EKAren ekarpena esanguratsua da finantza eta aurrekontu kudeaketaren kontrolaren alorrean EBn, bere kontrol bikoitzaren eginkizunaren bidez eta aholkularitza, elkarren osagarriak.
Lehenik eta behin, EKAk ex post kontrola egikaritzen du Europako aurrekontuaren kudeaketaren gainean. Auditoretzaren xedea Europako funtsen kudeaketa-organoek mailan nazionalean zein europarrean hobekuntzak sorrarazteko. Hala ere, Estatu kideek nahi izan zuten EKAren diseinu instituzionalak ez dio aukera uzten zigorrak ezartzeko. Hortaz, ‘auzitegi’ izena badu ere, ahalmen judiziala falta zaio EKAri, gainbegiratze administratiboaren eremuan barne jarduten du. 285 TFUE artikuluarekin bat etorriz, ECAk gauzatzen du ” Batasuneko ikuskaritza edo kontuen kontrola.” Hori, EBFTko 287. artikuluaren arabera , “sarreren eta gastuen kontuen kontu guztietara zabaltzen da Batasunak [… eta…] Batasunak sortutako edozein organo edo organismo neurrira organo edo organo horren egintza osagarriak azterketa baztertzen ez duela ” (1. paragrafoa). Judizioaren elementuak edo ikuskaritza irizpideak aurkitzen dira itunean (2. paragrafoa) ere baloratu dira eta legezkotasuna, erregulartasuna eta finantza kudeaketa ona. Halere, EKA diskrezio zabalaz gozatzen da kontrolen esparru materialaren mugak finkatzeko unean. Organo europarren eta nazionalen dokumentaziorako sarbide maila zabala ere badu, EBFTko 287.3 artikuluak ahalbidetzen dituen aukeretan oinarrituz. Estatuko kudeaketa-organoen gainbegiratzea Kontuen auzitegi nazionalekin lankidetzan burutzen da, organo bakoitzak bere independentzia eta autonomiari eutsiz

Bere aholkularitza-funtzioari dagokionez, EKAk ex ante finantza kudeaketa onari laguntzen dio lotesleak ez diren iritziak igortzen lege-prozeduran zehar. Gaitasun horren ratione materiae eremua EBko finantzekin lotuta dauden lege-prozedurei mugatzen da. EKAri kontsultatzea nahitaezkoa ala ez izan daiteke. Kasu bietan, lehen esan dugun legez, Auzitegiak emandako iritziak ez du Batasuneko legegintzako agintaritza (Parlamentua eta Kontseilua) lotzen. Hori dela eta, EKAren oharrei beste organoek men egin diezaieten funtsezkoa da EKAk egiazko organo independiente eta gai irautea, bai eta besteekiko komunikazio estrategikoan esfortzu handia inbestitzea ere.

Maria Luisa Sánchez-Barrueco


[1] Europar Batasunari buruzko Itunaren G.6 artikulua, Maastrichten sinatu zen 7an 1992ko otsaila, 1992ko uztailaren 29ko C 191 DO.

Add a Comment

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Escudo Universidad de deusto