Bideoa irakaskuntzan erabiliz

Bideoa gero eta gehiago erabiltzen da irakaskuntzan, azkar egin eta ulertzen da, gainera, oso baliabide naturala da ikasle belaunaldi berrientzat. Oro har, bideo didaktikoez hitz egiten dugu, post honetan sailkatzen saiatuko gara, nola grabatzen ditugun eta zertarako erabiltzen ditugun kontuan izanda:

Hezkuntzarako bideoak: Youtuben edo beste plataformaren batean aurkitzen ditugun bideo guztiak dira, gure irakasgaietan erabil ditzazkegu. Adibidez, dokumental historiko batek ekintza jakin bat kokatu nahi dugun testuingurua kokatzeko balio digu; publizitate-spot batek, berriz, marketin ikasgai baten azterketa elementu gisa erabil dezakegu; film judizial batek kasu jakin baten epaiari buruzko eztabaida sortzeko balio digu…

Autograbazioak: Irakasleak berak sortutako bideoak dira, irakasteko helburuaz gain, motibatzeko, informatzeko, abisatzeko etabar balio dute.

Ejemplo de autograbación de motivación. Las autograbaciones no sólo se utilizan para enseñar, se pueden utilizar para motivar a los estudiantes, avisarles de determinadas situaciones… etc. En este vídeo vemos como el profesor Jon Mikel Zabala (Innovandis. Deusto San Sebastián), ante la imposibilidad de estar con los estudiantes en un momento importante, recurre a una autograbación para motivarles en la presentación de un trabajo fin de curso.

Platoan sortutako bideoak: Bideo hauek aldez aurretik prestatu behar dira (normalean PowerPoint edo PDF bezalako materialak sortu behar dira), ikus-entzunezko teknikariek grabatu eta editatu behar dituzte, eta haien helburu bakarra irakaskuntza da. Platoan sortutako bideoez ari garenean, automatikoki “pilula” famatuak etortzen zaizkigu burura; hala ere, beste formatu asko daude, hala nola elkarrizketa, oso baliagarria ezagutza teorikoak errealitatera eramateko.

Ejemplo de píldora didáctica (vídeo generado en plató): La profesora ha realizado el PPT y ha grabado en el estudio Deusto con los técnicos. Estos han sido los que han realizado la edición.
Ejemplo de entrevista didáctica (vídeo generado en plató): Normalmente la grabación se realiza en tiempo real. Después los técnicos pueden editarla e incluir en el vídeo final solamente las partes que interesen al docente.
Ejemplo de pizarra de cristal (vídeo generado en plató). La gran ventaja respecto a una pizarra tradicional es que el profesor está siempre de cara al estudiante, incluso cuando escribe. En la segunda parte del vídeo el profesor realiza una “bibliografía comentada”, es otro formato muy útil.

Nahiz eta egia izan irakasle batek autograbazio interesgarriak egin ditzakeela eta zenbait ikasturtetan material didaktiko gisa erabil ditzakeela, ohikoena da autograbazioek egoera zehatzagoei erantzutea, soilik talde bati zuzenduak, une jakin batean (adibidez, zalantza orokor baten konponbide gisa).

Platoan sortutako bideoak, ordea, material didaktikoak baino ez dira. Nahiz eta mota horretako bideoek normalean irakasleek materialak prestatzea eskatzen duten, egia da epe baterako inbertsioa dela. Platoan sortutako bideo on bati esker, denbora aurrezten dugu teoria azaltzeko eta eskola presentzialetan erabiltzeko, praktika bultzatzeko. Formatu horren beste abantaila handi bat da irakasleek ez direla arduratu behar grabazioaren eta edizioaren alderdi tekniko guztiaz. Lan horiek ikus-entzunezko teknikariek egingo dituzte, irakaslea materialak egitera mugatuko da eta azalpena kameraren aurrean egingo du, nahiz eta alderdi horretan operadoreek aholkatuko duten.

Bideo hezitzaileari buruz gehiago jakin nahi baduzu, zure irakasgaietan egin ditzakezun ekarpenak grabatu edo ikusi, gure web orria bisitatu eta gurekin harremanetan jar zaitezke. Gustura lagunduko dizugu.

The following two tabs change content below.
Avatar

Asier Arteche Hernández

Asier Arteche Hernández. Asesoría, grabación y edición de vídeo didáctico. eCampus - Universidad de Deusto