Jar gaitezen testuinguruan…Mariak aurrez aurreko modalitatean egindako ikasketak amaitu ditu eta online modalitateko master batean matrikulatzea erabaki du. Modalitate hau aukeratu izanaren arrazoi nagusia argi dago: bere erritmoan, nahi duenan egin dezakeela.

Seihilekoa hasi aurreko egunetan, Maríak lehen irakasgaietako irakasleen mezuak jasotzen ditu, eta irakasgaiaren ikasketa-gidak kontsultatzera gonbidatzen dute. Horiek irakurrita, motibatuta sentitzen da, gaia asko interesatzen zaio, baina, aldi berean, hausnartzen hasten da…

Hasiera oro ilusionagarria da, baina, aldi berean, ziurgabetasuna sor dezake. Online ikaste hastea ere. Literaturak online ikasle heldu baten profila aurkezten du, ikastean motibatua, kritikoa, konprometitua eta arduratsua, ikasketak, lana eta familia konbinatzen dituena. Profil horren aurrean, ikasleen beharrekin, kezkekin eta horiek konpontzeko ezartzen dituzten estrategiekin lotutako zenbait galdera aurkezten dira.

Online ikasleak euskarri teknikoa behar izaten dute ikasteko prozesuan plataforma erabiltzeko. Beraz, komeni da tresna hori nola erabiltzen den jakiteko denbora eskaintzea.

Lineako ikasle batek lan erregularra egin behar du proposatutako jarduerekin eguneratuta egoteko; besteak beste, materialak irakurtzea eta baliabideak bistaratzea, eztabaida-harietan eta lan-taldeetan elkarreragina izatea eta lanak egitea. Kalkulatzen da ikasleek astean 8-10 ordu eman beharko lituzketela seihileko batean 6 ECTSko irakasgai batean. Zenbatespen hori erreferentzia gisa erabil daiteke sei hilabeteko kreditu-kargaren arabera asteko guztizko dedikazioa kalkulatzeko.

Online dauden ikasleen kezketako bat denboraren kudeaketa da, ikasketak, lana eta konpromiso sozialak uztartzen baitituzte. Esperientzia handiko ikasleek beren denbora programatzen dute proposatutako jarduerak entregatzeko epeak, foroetako eztabaidak, taldeko jarduerak eta banakakoak betetzeko. Jarduera horiek jardueren eskakizunen eta planteamenduen arabera banatzen dute beren dedikazioa, lan autonomoa eta talde lana uztartzen saiatuz. Helburu horiek betetzeko, epe laburreko, astebeteko eta epe ertaineko datak, unitate-amaiera edo entregatzekoa finkatzen dira.

Hain zuzen ere, ikasketak hasi bitartean ikasleak on line duen esperientzia errazteko, Deustu Online unitateak goian aipatutako edukiekin lotutako jarduera hauek abiaraztea proposatzen du.

• Plataformara sartu eta bertara zuzenean sartzea. Gorde erabiltzailea eta pasahitza ordenagailuan, konexio bakoitzean denbora aurrezteko.
  • Plataforman nabigatzea, arlo pertsonaletik ikasgaiak eta bestelako baliabideak aurkitzea, hala nola egutegia, abisuen zerbitzua eta barne-mezularitza. Laguntza behar izanez gero, laguntza atala bilatu, edo bestela, ikasleentzako plataforma erabiltzeko gida.
  • Asteko dedikazioaren lehen zenbatespena egitea eta modulu bakoitzeko ordutegi finko bat gordetzea ikasteko. Garrantzitsua da errealista izatea, horrek errazago beteko baitu.
  • Web-tresnak erabiltzea. Gogoratu web-egutegiko aplikazioek gogorarazleak bidaltzen dituztela, gertaera errepikariak programatzeko aukera ematen dutela, estekak eta deskribapenak barne.
  • Unitateetan egin beharreko jardueren kronograma aztertzea eta helburuak dataz markatzea.

Amaitzeko, blog-eko irakurleen ebaluazioa… Zer gai edo iradokizun sartu nahi dituzue? Zer gomendio? Zuen eskura duzue iruzkinen atala. Zuen ekarpenen zain gaude.

The following two tabs change content below.
Matxalen Belausteguigoitia Arrien

Unidad Deusto Online - Asesoría y apoyo para la formación online.
Matxalen Belausteguigoitia Arrien

Latest posts by Matxalen Belausteguigoitia Arrien (see all)