Ane Bores | Deustuko Unibertsitateko Prentsa Kabinetea
Madrilgo Elías Ahuja ikastetxeko ikasleek Santa Monica ikastetxe nagusiko ikasleei irain eta oihu matxistak egiteagatik herrialde osoko albistegiak ireki eta aste batzuetara, eszena zirraragarri horiei buruzko eztabaidak bizirik dirau komunikabideetan eta sare sozialetan, unibertsitateko egoitzak eta ikastetxe nagusiak urakanaren begi etengabean jarriz.
Polemika horren inguruan, Fernando Asenjo Deustuko Ikastetxe Nagusiko zuzendariak hainbat dei jaso ditu hedabideentzat, gertaera horrek ikastetxean bizi diren ikasleen orainean eta etorkizunean izan dezakeen eraginagatik kezkatuta.
Berak argi dauka. Beharrezkoa da portaerak moztea eta gazteei beren bidea bideratzen laguntzea. Ildo horretan, Deia egunkariak duela egun batzuk baieztatzen zuenez, Deustuko Ikastetxe Nagusiak hitzaldiak emango ditu berriketa matxista larriak saihesteko, eta Fernando Asenjok hori zehaztu egin nahi du: «Ez dugu ezer berririk egingo, baizik eta ikasturtean zehar egiten ditugun laguntza-tutoretzak eta dinamika desberdinak baliatuko ditugu gai horri buruz hausnartzeko, zer pentsatzen duten, nola ikusten duten edo hemen halakorik gerta litekeen uste duten jakiteko».
Izan ere, joan den irailean, Ikastetxe Nagusiak harrera-jardunaldi batzuk antolatu zituen 3 egunez, 1. mailako 153 ikasle berriei ongietorria emateko ez ezik, elkar ezagutzeko eta denbora gutxian loturak sortzeko aukera emateko ere, konfiantza eta segurtasuna emanez. First Dates, antzerkia, Got Talent erako musika-emanaldiak eta Bilbo ezagutzeko argazki-rallya bezalako ezagutza-dinamiken bidez, ikasleek benetako anabasa egitea lortu zuten, ikasle zaharrenak iritsi aurretik talde gisa babestuta eta kohesionatuta sentituz.
Era berean, Ikastetxe Nagusiak indarra eman nahi dio ikasketaz kanpoko aldeari, fede, kultura, elkartasun, kirol eta ingurumen batzordeen bidez. Batzorde horiek barne dinamizatzen dira eta Deusto Campuseko jardueren bidez. Halaber, ingurune seguruko prestakuntzen aldeko apustua egiten du, espazio, jarduera eta harreman seguruak sortzeko eta sustatzeko, tratu onaren eta zaintzaren kultura sortuz.
Fernando Asenjok esan du Ikastetxe Nagusian ez dela Ahujako egoera bezain larririk gertatu, agian herrialdeko lehen ikastetxe mistoetako bat izanik tolerantzian oinarritutako hezkuntza serietik etorri delako: “Neskek asko markatzen dute jarraibidea eta mutilak arrastaka eramaten dituzte heltze-prozesuan, eta hori oso positiboa da”.
Hala ere, elkarrizketa pertsonalaren bidez onartzen diren arren, bizikidetza-arazoak sortzen dituen pertsonaren bat ager daiteke beti. Kasu horietan, portaera horiek errotik moztearen eta ikasleari bideratzen laguntzearen alde egiten dutela onartzen du, oraindik garaiz dagoen bitartean.
Leave a Reply