Duela aste batzuk Lorenzo García Aretiok (@lgaretio) emandako Webinar baten bideo jasu nuen “Principios Pedagógicos en Educación a Distancia” izenekoa. Ziur asko, blog hau irakurtzen duzuen gehienak ezagutzen duzuela, beste gauza askoren artean, UNEDeko Teorias de la Educación-eko irakasle katedratiko emeritua, Urretiko Hezkuntzan Unesko Katedraren Zuzendaria eta Revista Iberoamericana de Educación a Distancia (RIED) zuzendari/editorea. 

Índice del vídeo: Intro: 16:24 La realidad es otra: 18:04 Los principios: 24:53 Los principios Universales de la Educaciòn: 29:17 La individualización: 32:06 La socialización: 34:05 La atutonomía: 36:44 La actividad: 37:47 La intuición: 40:16 La creatividad: 42:25 El juego: 43:57 La motivación: 45:15 Resumen parte 1: 48:00 Los principios específicos de/adaptados para la EaD: 48:09 Conclusión ¿Qué aprendizaje?: 51:48 Preguntas y Respuestas: 56:40

Bideoak hasiera batean gizarteak une honetan jasaten dituen aldaketetan kokatzen gaitu: aldaketak gure bizimoduan teknologiaren eraginez, oso eskuragarri dauden ezagutzak baina oso sendoak ez direnak, VUCA inguruneak eta abar. Aldaketa hauek sendoak genituek printzipio pedaggikoak astintzen dituezte, baina, era berean, indarra falta da abian jartzen ari diren eredu edo printzipio berrietan. 

Lorenzo García Aretiok baieztatu du koordenada espazio-tenporalean, edukien euskarrietan, komunikazio kanaletan, metodologian, ikasleen profilean eta abar pentsatzeko moduen eta hezkuntza egiteko moduan aldaketak egitera behartzen gaituztela. Alabaina, berarentzat printzipio horiek ez dira aldatu, nahiz eta batzuetan teknologiaren ondorioz modulatu. Oinarrizko printzipioak teoria eta ereduen atzean daude, eta azpimarratzen du oinarrizko printzipioak oraindik ere presente daudela garatzen dugun praktika arrakastatsuaren atzean, nahiz eta batzuetan ezagutzen ez ditugun.

García Aretiori oinarrizkoak eta unibertsalak iruditzen zaizkion 8 oinarrizko pintzipio eta interesgarriak iruditzen zaizkidanak laburbilduko ditut espazio honetan: 

1.Indibidualizazioa:

Pertsonak bakarrak, ezberdinak eta errepikaezinak direla da abiapuntua. Honek hezkuntza bakoitzari egokitzera behartzen gaitu, bere gaitasunetara, erritmora eta bere desberdintasunen onarpenera. Denei berdina irakastearena gainditu behar dugu, modu berdinean, denbora berean eta leku berean. Teknologiak eta distantziako hezkuntzak paper garrantzitsu bat izan dezake pertsonei egokitutako hezkuntza bat sortuz. 

2. Sozializazioa:

Pertsonak gizarteratzeko beharra duten izaki erlazionalak dira, oso garrantzitsua da komunikazioa, interakzioa eta lankidetza indartzea. Komunikaziorik ez badago ez dago hezkuntzarik. Pertsonalizazioak indibidualizazioa eta gizarteratzea integratzen ditu, eta hori guztia internet bidez trebakuntzan garatu daiteke bereziki.

3. Autonomia:

Pertsona autonomoak heziketaren garrantzia nabarmentzen da, etorkizunean erabakiak hartu eta erabakien ondorioz jarduteko. Urrutiko hezkuntzan ere aktibatu behar den printzipioa da.

4. Aktibitatea:

Ikasleak aktiboa izan behar du, ariketa mentalak egin behar ditu, esfortzu kognitibo bat. Horretarako parte hartu, behatu, bilatu, esperimentatu, aztertu, ordenatu, arrazoitu ahal izango dugu. Horrek hitzezko edo liburuen eraketa aurka egiten du. Urruneko inguruneetan dagoen ikaslea bere ikasketa prozesuaren protagonista izan daiteke bereziki.

5. Intuizioa: 

Zentzumenei egiten die erreferentzia, dena zentzumenetatik pasatzen da. Ikusmena eta hitzekoa lotzearen garrantzia nabarmentzen da. Lineako hezkuntzan baliabideak aukeratzerakoan kontuan hartu behar da.

6. Sormena

Helduek ere berritu eta originalak izan nahi dute (batez ere txikitatik trebatu badira). Garrantzitsua da horiek trebatzea jakin-mina, irudimena eta pentsamendu dibergenteak garatzeko.

7. Jolasa

Jolasteko beharra dago, gustatzen zaigun zerbait da. Erabili pizgarria eta motibazioa, gamifikazioa, joko digitalak, eta abar.. Prestakuntzarako aukera asko irekitzen ditu.

8. Motibazioa

Motibazioarekin ekintza aktibatzen da, norabide jakin batean jokatzeko predisposizioa da. Garrantzitsua da berezko motibazioa garatzea, ikasleengan ikasteko gustuak hobetzeko gaitasuna hobetzea. Gaiaren hasieran jakabide positiboak bultzatu behar dira eta gero mantendu. Motibaziorik gabe ez dago ikasketarik.

Webinarrak post honetan abordatu ezin ditugun beste alderdie batzuetan sakontzen du, gehiago ez luzatzeko, baina grabazioa partekatu dugu (horren aurkibide batekin), interesa dutenak bistaratzeko.

Zer deritzozu printzipio hauei buruz? Zein neurritan uste duzu eragina dutela zure irakaskuntza planifikatu eta garatzen ari zarenean? Zein dira zuretzat garrantzitsuagoak? Gurekin partekatu nahi zenuke nola aplikatzen duzun zure klaseetan (presentazialean edo online)? Zure erantzunak zain ditugu iruzkinen espazioan.

The following two tabs change content below.
Sonia Arranz

Sonia Arranz

Directora de la Unidad de Deusto Online, soporte y asesoría para la formación online de la Universidad de Deusto.