Nola planifikatu nire ikasketa-denbora

Nola planifikatu duzu zure ikasteko denbora orain arte? Emaitza onak eman dizkizu? Emankorragoa izan zaitezkeela uste duzu?

Gure ikasketa-denbora ondo planifikatzea funtsezkoa da, eta, hala ere, unibertsitateko etapan aurkitzen dugun oztopo nagusietako bat izaten da. Gure egunerokotasuna behar bezala kudeatzeak, ikasten edo lan egiten ematen dugun denbora antolatzen ikasteak eta errutina bat sortzeak askoz eraginkorragoak izaten eta gure helburuak lortzen lagunduko digu.

Nola planifikatu dezaket nire ikasketa-denbora?

Hori lortzen lagunduko dizuten jarraibide batzuk emango dizkizugu

• Identifika ezazu zure denbora. Markatu egutegi batean okupatuta dituzun ordu guztiak, unibertsitateko eskolak, hizkuntzak, kirolak, aisialdia, etab. Ordutegi horiek itzalean jar ditzakezu edo hutsuneak ezabatu. Horrela, argi eta garbi ikusi ahal izango dituzu ikasteko edo eskolako lanak egiteko libre geratzen zaizkizun eguneko orduak eta uneak.
  • Aztertu zure irakasgaiak. Garrantzitsua da jakitea zein zailtasun dituen lauhilekoan matrikulatu zaren irakasgai bakoitzak, zenbat gaiak dituen programak, zer lan edo jarduera egin behar dituzun. Informazio horrekin, irakasgai bakoitza ikasteko beharko den denboraren aurreikuspena egin ahal izango duzu.
  • Ezarri zure helburuak. Adierazi epe ertain edo luzerako helburuak, zure denbora-erabilgarritasunarekin errealistak direnak. Adibidez, “8 puntuko batez besteko nota atera”. Gainera, motibatuta mantentzen eta zure helburuak lortzen lagunduko dizuten konpromisoak hartu behar dituzu; adibidez, “egunero 30 minutu eman behar dituzu ikasgai bakoitzean emandako edukiak errepasatzeko”.
  • Planifikatu zure ikasteko denbora. Garrantzitsua da agenda edo egutegi bat izatea, funtsezko datak (lanak entregatzea, ikasgelan aurkezpenak, azterketak egitea) eta egunero ikasteko eta lanak egiteko dituzun helburuak. Benetan eraginkorra izan dadin, egin beharreko urrats bakoitza banakatu behar da, eta urrats bakoitza zure agendan idatzi, eramango zaituen denboraren aurreikuspenarekin.
    • Adibidez, irakasgai baten lana egin behar badut, nire agendan hainbat egun “x ikasgaiko lana” jarri beharrean, honako hau adieraziko dut: “bilatu bibliografia (30 min); aurkitutako artikuluak irakurri (1 h.); lanaren eskema egin (20 min); lehen atala idatzi (1 h.)”. Ondoren, urrats horietako bakoitza agendan kokatuko dugu, egun eta ordutegi egokienean. Horrela, aurrera nola goazen ikusiko dugu eta geure buruarekin gusturago sentituko gara. Gauza bera gertatzen da ikasteko denborarekin, “ikasgaia ikasi” jarri beharrean, hau adieraz dezakegu: «Irakurri 1. gaia», «Egin gaiaren eskema», «Egin jarduera».

• Egin beharreko zereginetarako denbora-muga bat ezarri. Horrek emankorragoa izaten lagunduko dizu, prokrastinazioa saihesten eta zure denbora hobeto aprobetxatzen. Hasieran, baliteke lan baten iraupena zuzen esleitzea kostatzea, baina praktikarekin esleipen horiek hobetzea lortuko duzu.
  • Ikasteko errutinak ezarri. Egunero ordu eta espazio berean ikasten saiatu. Horrek zure buruari lagunduko dio eguneko ordu jakin batzuk aktibitatera eta egiten dituzun gauzetara konektatzen. Horrela errutina bat sortuko duzu eta kontzentratzea errazagoa egingo zaizu. Gogoan izan ikasteko lekuak lasaia, ordenatua eta distrakziorik gabea izan behar duela, erraz kontzentratu ahal izateko.
  • Atseden txikiak ere planifikatu. Kontzentrazioa luzaroan mantentzea zaila da, eta badakigu nekatuta bagaude ez dugula berdin ekoizten. Nekeak gure errendimendua gutxitzen du eta, beraz, denbora gehiago beharko dugu lanak egiteko. Nekea saihesteko, garrantzitsua da 5 eta 10 minutu arteko etenaldiak egitea, lanean edo ikasten emandako 30 edo 45 minutuko. Etenaldi labur hauek burua argitzen eta hurrengo ikaskuntza-saioarako kontzentratzen lagunduko dizute.

Hemen dituzu ikasteko denbora hobeto antolatzen lagunduko dizuten beste baliabide batzuk.

Your email address will not be published. Required fields are marked *