Jon Bilbao Azkarreta en el centenario de su nacimiento – Jon Bilbao bere jaiotzaren mendeurrenean

JBA CARTEl

Egitarau osoa / Programa completo:聽Jon Bilbao_programa

No es lo vital aprender de memoria los textos,

sino saber en qu茅 rinc贸n de la biblioteca se encuentran.

Ez da nahitaezkoa testuak buruz ikastea,

liburutegiko zein txokotan dauden jakitea baino

Jon Bilbao Azkarreta

Jornada y exposici贸n | Jardunaldia eta erakusketa

El a帽o 2014 marca el centenario del nacimiento del singular 聽bibli贸grafo, profesor y escritor vasco-americano Jon Bilbao Azkarreta. Por tal motivo el Instituto de Estudios Vascos, el Instituto de Derechos Humanos y la Biblioteca CRAI de la Universidad de Deusto han organizado una exposici贸n y una jornada dedicada a la figura y obra culmen de Jon Bilbao, Eusko Bibliographia, una de las bases de datos m谩s importantes del mundo sobre tem谩tica vasca.

2014. urtean beteko da Jon Bilbao Azkarreta euskal eta amerikar bibliografo, irakasle eta idazle apartaren jaiotzaren mendeurrena. Hori dela eta, Euskal Gaien Institutuak eta Giza Eskubideen Institutuak, baita Deustuko Unibertsitateko liburutegiak ere, erakusketa bat eta jardunaldi bat antolatu dituzte Bilbaori eta bere lanik aipagarrienari, euskal gaien inguruko munduko datu baserik garrantzitsuenetarikoa den Eusko Bibliographia izenekoari, eskainita.

La exposici贸n 鈥Jon Bilbao, armador de la cultura vasca: Eusko Bibliographia y el patrimonio bibliogr谩fico de la Universidad de Deusto鈥 ofrecer谩 un espacio abierto a todo el p煤blico interesado en la evoluci贸n de la bibliograf铆a vasca as铆 como un di谩logo entre su obra y los libros m谩s representativos del fondo vasco de la biblioteca de Deusto.

Lugar: Sala Ellacur铆a de la Biblioteca CRAI, Universidad de Deusto.

Horario: de lunes a viernes, de 17:00 a 20:00 horas. Entrada libre

Jon Bilbao, euskal kulturaren armadore: Eusko Bibliographia eta Deustuko Unibertsitateko ondare bibliografikoa鈥 erakusketak euskal bibliografiaren garapenean interesa duen jende guztiarentzako zabalik egongo den espazio bat eskainiko du, baita elkarrizketa bat ere haren lanaren eta Deustuko liburutegiko euskal funtseko libururik adierazgarrienen artean.

Lekua: CRAI Liburutegiko Ellacur铆a Aretoa, Deustuko Unibertsitatea.

Ordutegia: astelehenetik ostiralera, 17:00etatik 20:00etara. Sarrera askea.

La jornada 鈥Jon Bilbao en la era digital: retos para la preservaci贸n y la transmisi贸n de la cultura vasca鈥, propondr谩 un encuentro multidisciplinar en el que se ahondar谩 en el legado de Jon Bilbao, desde el relato m谩s personal al m谩s acad茅mico, dando pie a la reflexi贸n multifacetada sobre los retos que suponen para la historia y la ciencia archiv铆stica la preservaci贸n de las culturas y patrimonios generados por la sociedad vasca.

Jon Bilbao aro digitalean: euskal kultura babesteak eta transmititzeak dakartzan erronkak鈥 jardunaldia, diziplina ugariko topaketa bat ere izango da. Jon Bilbaoren ondarean sakonduko da, historiarako eta artxiboen zaintzarako euskal gizarteak sortutako kultura eta ondarea babesteak zer erronka dakartzan aztertzeko alde askotatik.

PROGRAMA DE LA JORNADA / JARDUNALDIAREN EGITARAUA

Jon Bilbao en la era digital: retos para la preservaci贸n y la transmisi贸n de la cultura vasca: 30 de octubre. Sala Ellacur铆a del CRAI. Universidad de Deusto.

Jon Bilbao aro digitalean: euskal kultura babesteak eta transmititzeak dakartzan erronkak: Urriak 30. CRAI Liburutegiko Ellacur铆a Aretoa, Deustuko Unibertsitatea.

Parte I / I. Atala: Jon Bilbao Azkarreta & Eusko Bibliographia

10:00-10:15聽聽聽 Apertura de la Jornada e inauguraci贸n de la Exposici贸n 鈥淛on Bilbao, armador de la cultura vasca: Eusko Bibliographia y el patrimonio bibliogr谩fico de la Universidad de Deusto鈥.

Jardunaldiaren hasiera eta 鈥淛on Bilbao, euskal kulturaren armadore: Eusko Bibliographia eta Deustuko Unibertsitateko ondare bibliografikoa鈥 Erakusketaren inaugurazioa.

10:15-10:45 聽聽聽 Mercedes Acillona (Universidad de Deusto / Deustuko Unibertsitatea). 聽“La di谩spora de los intelectuales vascos tras la guerra civil”.

10:45-11:00 聽聽聽 Amale Bilbao. 鈥淛on Bilbao: el bibliografo feliz鈥.

11:00-11:30 聽聽聽 Koldo San Sebasti谩n (Periodista. Autor especializado en la di谩spora vasca / Kazetaria. Euskal Diasporan espezializatutako autorea). 鈥淛on Bilbao, la pasi贸n de vivir鈥.

Pausa para caf茅 / Kafea hartzeko atsedenaldia

12:00-12:30 聽聽聽 Luis Moreno (Universidad Carlos III de Madrid). 鈥淢etodolog铆a de trabajo de Jon Bilbao: el concepto y la t茅cnica al servicio de la calidad鈥.

12:30-13:00 聽聽聽 Pedro J. Oiarzabal (Universidad de Deusto / Deustuko Unibertsitatea & University of Nevada, Reno). 鈥淢emorias de migrantes vascos e Internet: Jon Bilbao en la era digital鈥.

Parte II: Repensando a Jon Bilbao: Retos para la conservaci贸n y transmisi贸n de la cultura vasca 聽/ II. Atala: Jon Bilbao berriz hausnartzen: euskal kultura babestea eta transmititzea dakartzan erronkak

15:30-15:45 聽聽聽 Luis Collado (Google Books & Google News, Espa帽a & Portugal).

15:45-16:00 聽聽聽 Borja Aginagalde (Archivo Hist贸rico de Euskadi / Euskadiko Artxibo Historikoa).

16:00-16:15 聽聽聽 Andoni Iturbe (Diputaci贸n Foral de Bizkaia / Bizkaiko Foru Aldundia).

16:15-16:30 聽聽聽 Nieves Taranco (Biblioteca CRAI de la Universidad de Deusto / Deustuko Unibertsitateko Liburutegia).

16:30-17:15 聽聽聽 Mesa redonda moderada por Xabier Landabidea-k moderatutako mahai-ingurua (Universidad de Deusto / Deustuko Unibertsitatea).

聽Izena emateko formularioa

Formulario para la inscripci贸n

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude